Lehen Hezkuntzan garrantzitsua da
emozioak izendatzea, besteen emozioak ulertzea, enpatia agertzea eta zeure
emozioak erregulatzea. Horretarako egoera naturalak baliatu daitezke (ikasle
berri bat etorri izana, lagun arteko gatazkak eta abar), edo irakaslearen
proposamenak bestela. Ipuinak egokiak dira adin honetan ere, edota filmatzea
(izugarri gustatzen zaie, gainera): emoziozko egoera bat antzeztarazi
(esaterako, haserre egoera), filmatu eta gero ikusi zer jarrera ez ziren
egokiak eta zein izan daitezkeen alternatibak. Edota kaxa bat jarri gelan
ikasleek euren kezkak bota ditzaten anonimoki, eta gero gai horiei buruz hitz
egin. Adin honetan garrantzia hartzen duten gaiak hauek dira: bazterketa,
lagunen burla, autoestimua (soziala eta akademikoa).
Argazkia hemendik aterata
Beste funtzio bat da emozio moralak (esaterako kulpa, lotsa edo urguilua)
garatzea eta egoki baliatzea. Kulpa sentitzea ona da, eta sanoa da inork mina
eragin duenean kulpa sentiaraztea (bestearen lekuan jarriaraziz, haren
sufrimenduarekin enpatizatuz), eta funtsezkoa da kulpa erregulatzen, egindako
kaltea konpontzen eta barkamena eskatzen irakastea. Urguilua ere landu
beharreko emozioa da; urguilua beharrezkoa da, eta haur denek dute harro
sentitzeko eskubidea (bereziki gehiegi nabarmentzen ez direnek). Haur denek
ematen dute nahiko motiborik, alor batean ez bada bestean, bere lana edo
jarrera goraipatzeko. Arrakastagatik harro sentitzea klabea da
barne-motibaziorako eta autoestimurako, eskola porrota saihesteko oinarrizkoak
direnak. (Mari Jose Ortiz, Psikologia doktorea)
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina